Lyxfällan

Har precis suttit o sett på Lyxfällan på tv 3. Det slog mig vilka enkla små justeringar man kan göra i sitt liv för att få den där extra pengen över. Just nu känns det som ju mer man tjänar desto mer o dyrare saker köper man, hela livet verkar vara ett plus minus noll....man kanske ska vara glad att det inte är minus iaf o att man har kontroll. Men förr dög H&M, nu ifrågasätter jag alla stora komersiella kedjor. Har nog sagt det förut men jag är så trött på att varenda gata o hörn här i sthlm i stort sett kantas avv samma nedrans kedjor. Har ingen hört uttrycket, variation förnöjer??
Måste vi alla gå klädda i Indiska, H&M, kappahl, veromoda, lindex, salt, bikbok, vila, stadium, wedins skor, din sko, jc, jack & jones och carlings???
Utomlands i storstäder kantas gatorna av flera olika privata butiker med varierat koncept. Skönt att slippa ha på sig samma klänning som 99% av övriga sthlm (typ Gina Tricots sommar hit...).

Iaf ang ekonomisaken, man har ju så otroligt mkt skit hemma som man egentligen inte ens behöver, som bara står o samlar damm i ngn vrå eller i ngn förvaring... Varför sparar man på massa skit o räds för att göra sig av med det? Vad rik jag skulle va om jag sålde all min skit. hmmm, tankenöt...

HAR NI NÅGON SUPERSMART BUDGETPLAN? dela gärna med er av tankar o åsikter ang en smart eller osmart budget =P

God natt (imorgon ringer klockan 04:00)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback