Mindre ikea till folket?

God kväll =) Sista lediga kvällen innan man börjar jobba, har inte alls varit så effektiv den här helgen som jag hade hoppats. Blev absolut inget träna någonstans o bion den orkade jag aldrig med (fy o skam). Istället har jag varit o köpt en ny liten mindre platt tv till sov rummet idag. Blev en enkel 20tums toshiba. Sitter perfekt på väggen =P

Sen ville mamma med ut till Ikea, det blev nästan två timmars ändlöst irrande bland småbarnsfamiljer o studenter inne på Ikea. Jag svettades o pinades o ville helst inte gå där alls. Två timmar o tre personer resulterade i...en rullgardin.
Känns som hela mitt hem är ett enda stort ikea varuhus, o sen man skaffade bilen verkar varenda lediga helg gå åt till att åka ut ditt o införskaffa mer till mitt ikea museum. Är det bara jag eller är vi svenskar så beroende av billiga Ikea o att pyssla ihop saker själv att vi helt enkelt köper oss blinda på prylar.
Behöver jag verkligen en Billy hylla eller en ektorp soffa. Oftast stör jag mig på att sakerna är så tråkiga sen att jag planerar den perfekta inredningen baserat på annat...o ja sen när det är dags...då hamnar man likt f-rbannat på ...gissa tre gånger...Ikea förstås. Suck.

Jag säger MINDRE IKEA TILL FOLKET!

Har du ngt bra tips på vart man handlar schyssta snygga möbler för normala medelpriser ?

Gjorde förresten en underbar jordgubbstårta förut, testade med jordgubbsfromage mellan det ena lagret o vaniljkräm under det andra. O den blev helt fabulöst god =P Sommarens första o sista. Nu är jag inställd på en sen kräftskiva 2 sept =) Längtar fortfarandeefter att sommaren ska blomma ut men såg i kalendern att hösten är här inom ngn vecka =(
Ledsamt, detta måste helt klart varit den sämsta sommaren genom tiderna, eller hur?

Nu ska jag slänga mig i sängen framför vår nya fina tv o ligga där tills jag somnar. Ha en superfin kväll. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback