Lördag kväll-schlagerkväll?

Hej hej, nu e det lördag o i normala fall skulle det va sååå kul, men jag jobbar denna helg så åter igen ska jag bänka min trötta kropp framför tv:n. Har laddat upp med jordnötsringar =)
Alla verkar ha fått melodifestivalnoja...jag förstår inte, jag kommer aldrig förstå vad grejen är med oss svenskar o schlager...eller amerikaner o country... I DON'T GET IT

När man säger att man absolut inte gillar schlager o absolut inte kommer kolla in melodifestivalen för att man vill skydda sin hörsel med all *pip* musik som spelas där, då tittar folk på en som man nyss klivit ur ett UFO..."Va?! ska du inte se på melodifestivalen?!!!" ...ehhm nej... "Men men man måste ju se på det även om man inte diggar musiken, det är svensk tradition, typ som midsommar".
Jag undrar vad samma personer skulle säga om jag tvingade dem lyssna på min musik...kan inte bara alla i min krets som tjoar o skriker varje år för denna grej låta mig slippa pinas med deras gnat. Jag kommer inte konvertera till schlagervärlden, inte i år o inte nästa år eller nästa eller nästa eller nästa. Tradition eller inte jag blir inte glad av ngt jag inte gillar.

Nej ja sitter hellre ensam hemma med pappa (som är på besök) o skippar hela den biten.. Synd bara att min pojkvän jobbar sent, hade varit najs o kramas på han, fast han e hemma om 4 timmar så då får min lördag sin beskärda del ; ).

Usch vad deprimerande o klagande min blogg va denna gång. Inte för att jag anser mig va sur eller nere hehe. Men jag ska lämna bloggen nu o njuta av min kväll o önska alla er där ute med annorlunda smak i nöjen att ha lika kul på ert sätt.

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback