Arthur och minimojerna-recension

Då kör vi igen!
Filmen handlar om lilla Arthur som bor hos sin mormor över sommaren. Arthur älskar sagor o har nyligen hittat en dagbok skriven av hans saknade morfar. Denna bok blir en av anledningarna till Athurs stora äventyr. Arthur ger sig ut för att rädda mormor från vräkningshot o hitta skatten i morfarns "saga". Lite kärlek, lite elaka figurer o du har en klassisk rulle.

Måste börja med o erkänna hur otroligt svag jag är för sådana här barnsliga gulliga barnfilmer. O även denna gång föll jag som en fura, den är helt underbart söt, kittlande rolig, gulligulligt magiskt o alldeles alldeles underbar!

Pendeln mellan animation och verklighet är perfekt, animationen otroligt vacker o skådespelet i stort sett toppen =P
Man kan inte annat än att älska denna film, om man precis som jag är svag för äventyrsfilmer som väcker an barnet inom en.

Har inte mycket att klaga på o skulle lätt se filmen åtminstone en gång till, så utifrån dess genre så får faktiskt filmen full pott av mig =)

J J J J J

image35
 

bilden kommer från
http://images.dvdpost.be/dvd/arthuretlesminimoysfrbuk.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback