Min skattkammare

Hej nyss hemkommen från stan, grovt mycket fattigare. På två dagar verkar jag ha bränt för mycket pengar på små saker...hur e det möjligt?? Igår köpte jag ybersötaste paraplyet i genomskinlig plast som vinklar sig ned över huvudet på den där handskaffären vid Norrmalmstorg...(mycket nöjd), sen var jag förbi Indiska och där var jag bara "tvungen" att köpa sötaste toppen i stan (jag lovar). Efter det brände man en halv dags lön på Fridays med pojkvännen (man va ju hungrig).

Sen har vi idag, jag har köpt roliga saker till mammas födelsedag på Buttricks (man blir som ett litet barn där inne), sen va jag o köpte presenten, eftersom jag vet att min mor inte ens vet att jag äger en blogg kan jag berätta att hon ska få en sån där träningsboll...ni vet dem där stora som finns på Friskis bland annat. Den kommer hon bli glad över.

Sen råkade jag gå förbi bokavdelningen på Åhlens City o blev betuttad i Min skattkammare del 5 som handlar om årstiderna o vad vi firar varje årstid. Jag blev sååååå liten och såååå nostalgisk. Och kom ihåg allt ifrån min plats i hallen på dagis där jag ställde mina gummistövlar o hängde mina regnbyxor eller min overall, eller när man alltid var ute i skogen på upptäcksfärd o grillade eller plockade bär o svamp. Hur man mindes var alla löven kom ifrån eller vilka fåglar som satt på grenarna, när man tyckte att FN dagen va superkul och matten va enkel.

Tänk om allt va så enkelt som då, när allt kändes så husligt och allt handlade om sagor o Astrid Lindgrens värld. Innan man såg hur världen var falsk o ond och stressad till tusen.
Ska vi inte allihop ta ett steg tillbaka o se vart vi hamnat o vad vi saknar. Vad var det bästa du visste som barn, vilka minnen gör ditt hjärta varmt. Plocka fram det i ditt vuxna liv, påminn dig! Man behöver inte skaffa barn för att göra magiska saker =)



bilden kommer från http://www.nifin.helsinki.fi/

Eller köp boken bara för att minnas sånt som du aldrig trodde fanns kvar där inne.

Vad jag skulle komma fram till från början iaf var att jag köpt på mig tok för mycket haha. Nu ska jag nog avsluta här o leta roligheter på tradera!

Kommentarer
Postat av: >>Johanna<<

jaha, så tråkigt :( Det var ju till och med godare än loka ju ^^

Postat av: Maria

Tack! =D

2007-09-07 @ 19:08:02
URL: http://catwalkqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback