Ben & Jerrys vs Bruno Gelato

okej så här är det nu, idag gjorde jag ett experiment...när jag storhandlade, jag va så sjuuuukt sugen på en ben & jerrys glass (o utifrån hur många jag sett som bloggar om det så vet jag att fler delar samma glass passion), men iaf...i affären ser jag en stor skylt "Italiensk glass 54:90" o jag tänker herregud ska man betala så mkt för glass, sen kikar jag ner i boxen o i dessa genomskinliga glasslådor ser jag den underbaraste synen på länge. Så jag säger till pojkvännen, låt oss experiementera, vi testar!
O det va ju inte lite smaker att välja på men jag valde ut cocos, hallon, melon och körsbär/vanilj.  I kassan märker jag sen att melonen är sorbet o hallon glassen är ren fruktglass, o dem andra gjorda på mjölk, herre tänkte jag ska jag betala över femtio spänn för glass som är gjord på mjölk, vad kommer det att smaka...

Well väl hemma o ett x-antal provsmakningar senare så har mitt experimenterande fått sig en slutsats. Av alla glassar jag ätit i HEEEEELA mitt liv va det här nog det fräschaste o godaste jag stoppat i munnen. Jag bara måste rekommendera...visst fine b&j cherry garcia kommer jag aldrig sluta med men detta va typ som o komma till paradiset. OMG vad gott.

"italiensk glass handgjord av äkta italienare, 100% naturliga råvaror. Mindre fett mer smak" Så står det, på deras hemsida...mmmmmmm om ni hittar glassen måste ni testa, på allvar =Pimage13

www.brunogelato.com     www.brunogelato.se

Kommentarer
Postat av: Amir

hej, vad kul att fler personer börjar käka den glassen. Började prova den för 2 veckor sen men kändes som jag var relativt ensam då jag inte hittade fler bloggar som nämnde den. Hur skulle du jämföra den med häägen dazs då?

2007-03-30 @ 09:26:50
Postat av: khandi

hmm häägen dazs glass är väldigt gräddig o känns väldig mastig eller hur man ska uttrycka sig. Dem gör dock sjukt goda glassar men man tröttnar lite smått efter några skedar. Dem jag smakat från Bruno gick ju nästa att trycka ner en hel låda i magen för att den var så smarrig o enkel =)

2007-03-31 @ 10:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback