Vart går smärtgränsen för inköp av konstfoton?

I takt med det faktum att vi flyttar till en ny lägenhet om några månader så går redan huvudet på full varv gällandde hur jag ska inreda vår nya lägenhet. Har insett att tradera är världens bäst ställe i världen för att sälja ut sådant som man inte längre vill ha,
Varför öka världens sopberg när vissa gillar begagnat?
För några månader sen i någon svensk inredningstidning fick jag syn på den perfekta tavlan till min nya lägenhet, ett sk konstfoto. Rev självklart ur sidan och har sedan dess haft den runt om på olika platser i min lägenhet och idag kom den fram igen när jag städade ur en hög med papper.
Det är verkligen det perfekta fotografiet som verkligen känns som jag samtidigt som den känns modern och fierce!
Har hittat den nu, letade upp fotografen i fråga och skickade ett mail med tillgångs förfrågan och prisförfrågan. Men då är frågan, hur högt pris kan man ta för det perfekta fotot? Vi snackar inte längre någon snygg poster från Gallerix utan ett foto från en riktigt fotograf som inte fotar för massproduktion till butikskedjorna. Så är jag inte heller någon vd med miljoner på kontot utan en helt vanlig tjej under trettio med ok inkomst. Så frågan är:

Vart ska man dra smärtgränsen för vad ett konstfoto får kosta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback